سئو با جواد یاسمی در مشهد

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گوگل برای رتبه بندی هر صفحه از وب سایت بیش از 200 فاکتور را مورد بررسی قرار می‌دهند و یکی از وظایف مشاور سئو و همچنین سئوکاران آن است که این تگ‌ها را به درستی انتخاب و در وب سایت ارائه دهند. ما نیز به عنوان مشاور سئو وب سایت‌های گوناگون موارد زیر را در سئو تصاویر رعایت کرده‌ایم و نتایج عالی دریافت کرده‌ایم.

  1. برای تمامی تصاویر مهم وب سایت خود از این تک استفاده کنید.
  2. حتما در یکی از تصاویر وب سایت خود از عنوان سئو صفحه استفاده کنید.
  3. در تگ آلت خود از به کاربرد عبارت‌هایی مانند یک عکس از …. و یا یک تصویر از …. به طور جد بپرهیزید.
  4. برای تصاویر دکمه‌های سایت خود تگ آلت اضافه کنید.
  5. از به کاربرد عبارت‌های نا مفهوم بپرهیزید، توصیف شما باید کامل، دقیق و مفید باشد.
  6. در همه تصاویر سایت خود از توضیح یکسان آلت استفاده نکنید.
  7. تکرار کردن یک عبارت برای چندین بار در یک تصویر مناسب نیست (keyword stuffing) نکنید.
  8. حداکثر طول کاراکتر مورد استفاده 100 کاراکتر باشد.
  9. از مترادف‌های کلمه کلیدی برای این تک استفاده کنید.

استفاده از تگ آلت برای چه مواردی ضروری نیست؟

در حالت کلی استفاده از این خاصیت ضروری نیست و می‌توان گفت شما می‌توانید برای هیچ یک از تصاویر وب سایت‌های خود از این تگ استفاده نکنید. اما اگر دید سئویی به محتوا و سایت خود دارید این مورد ضروری خواهد بود. در حالت کلی تصاویری که دوست ندارید در نتایج گوگل به نمایش گذاشته شوند و همچنین تصاویری که برای شما کارکرد سئوی ندارند را می‌توانید از این تگ در آن‌ها استفاده نکنید.

 

چرا از تک آلت استفاده می‌کنیم؟

دلایل استفاده کردن از تگ alt به سه مورد زیر خلاصه می‌شود.

  • کاربران نابینای بسیاری در حال استفاده از گوگل و دیگر موتورهای جستجو هستند، این دسته از کاربران برای درک بهتر صفحه‌های سایت نیاز به تگ آلت دارند، به نوعی می‌توان اصلی‌ترین دلیل استفاده از این تگ را قابل استفاده بودن سایت برای تمامی کاربران در نظر گرفت.
  • ربات‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو با تمام پیشرفت‌ها برای درک تصاویر نیاز به این تگ دارند. یعنی شما به راحتی و با استفاده از این تک می‌توانید به راحتی به صفحه نتایج تصاویر گوگل برسید. البته اگر به صورت بهینه از این تگ استفاده کنید.
  • زمان‌هایی وجود دارد که تصاویر وب سایت شما بنابر دلایل مختلفی به نمایش گذاشته نمی‌شوند (لود نمی‌شوند) در این زمان آن نوشته‌‌ای که در خصوصیت alt تصویر قرار داده‌اید به نمایش گذاشته می‌شود. پس استفاده کردن از این خاصیت ضروری خواهد بود.

 

https://javadyasemi.ir/

  • جواد یاسمی
  • ۰
  • ۰

همان طور که می‌دانید گوگل برای رتبه بندی وب سایت‌ها بیش از 200 فاکتور را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. تصاویر و سئو کردن تصاویر از آن دست مواردی است که توجه داشتن به آن می‌تواند سئو وب سایت شما را تا حد قابل قبولی نسبت به دیگر رقیبان بالا ببرد. از زمانی که گوگل رویکرد خود برای به نمایش گذاشتن تصاویر را تغییر داده است می‌توان گفت که شاهد آن هستیم که تصاویر یک فرصت جدید برای سئوکاران و مدیران وب سایت‌ها برای کسب رتبه بیشتر و همچنین افزایش وروردی ارگانیک شده است. در ادامه این مقاله از وب سایت خدمات سئو حرفه ‌ای با ما همراه باشید.

در سال 2013 بود که با شکایت یکی از وب سایت‌های فروش آنلاین تصاویر گوگل مجبور شد کاربران را برای نمایش تصاویر به وب سایت‌های مرجع ارجاع دهد. در گذشته و قبل از سال 2013 گوگل در صفحه تصاویر خود گزینه‌ای با عنوان view image داشت که شما به راحتی می‌توانستید تصاویر را بدون آن که در وب سایت مرجع حضور داشته باشید از صفحه گوگل دانلود کنید. اما این کار به نحوی عدم رعایت قانون کپی رایت به حساب می‌آمد. در ادامه خواهیم گفت که Alt Text چگونه به وجود آمد و دلیل اهمیت پیدا کردن این موضوع برای سئوکاران در چه حد و اندازه است.

https://javadyasemi.ir/

آلت تصاویر یا همان Alt tag چگونه به وجود آمد؟

شاید جالب باشد که بدانید این خصوصیت در ابتدای به کار گیری نقشی در سئو سایت نداشت و به نوعی می‌توان گفت هدف از به وجود آوردن این مورد آن بود که نابینایان بتوانند به خوبی تصاویر را مانند متن‌ها توسط دستگاه‌های مخصوص خود درک کنند. این کار قبل از سال 2000 و توسط W3C انجام شد. آن‌ها با توجه به همه گیری اینترنت تلاش کردند تا تمام قسمت‌های یک وب سایت برای نابینایان قابل شنیده شدن باشد.

در آن زمان بود که ویژگی تگ alt به تصاویر اضافه شد. پس از اضافه شدن این ویژگی دستگاه‌های سخن گو که برای نابینایان صفحات را می‌خواند به راحتی می‌توانستند درک کنند که معنا و مفهوم تصویر چیست. اما جالب است بدانید که این ویژگی تنها مربوط به نابینایان نیست و در حال حاضر این ویژگی یکی از اصلی‌ترین پارامترها برای سئو تصاویر است.

تگ آلت چیست و چه کاربردی برای سئو دارد؟

این ویژگی یک ویژگی اختیاری است که شما می‌توانید از آن برای توصیف کردن تصاویر موجود در وب سایت خود استفاده کنید. این متن باید کوتاه و چیزی کمتر از 100 کاراکتر باشد. با استفاده از این ویژگی شما به راحتی می‌توانید به الگورتیم‌های جستجوگر بفهمانید که این تصویر در رابطه با چه موضوعی است و علت وجود این تصویر در محتوا چیست.

مگر گوگل نمی‌تواند تصاویر را جستجو کند؟

درست است که با پیشرفت تکنولوژی گوگل روز به روز می‌تواند خود به تنهایی و بدون استفاده از متن معنا و مفهوم عکس‌ها را درک کند؛ اما از خاطر نبرید که گوگل در حال حاضر هنوز در ابتدای این راه است و راه زیادی مانده است تا به این هدف برسد. به همین دلیل استفاده کردن از Alt Text به نوعی باعث می‌شود که شما موتورهای جستجو را برای فهم تصویر کمک کنید.

سئو تصاویر فروشگاهی و تصاویر دیگر وب سایت‌ها

نکته‌ای برای سئو کردن تصاویر وب سایت‌‌های فروشگاهی وجود دارد و آن هم این است که برای سئو کردن تصاویر این گونه از تصاویر نیاز خواهید داشت که تمام ویژگی‌های موجود در آن محصول را در تگ آلت تصویر بیاورید، دلیل این موضوع را می‌توان در وجود چندین مدل از نوع محصول و همچنین قابلیت به نمایش گذاشته شدن تصاویر برای تمامی جستجوها خواهد بود. یعنی شما هر چه با جزئیات بیشتر اقدام به توصیف محصول کنید، بهتر خواهد بود.

در حالی که توصیف کردن یک تصویر در سایت‌های غیر فروشگاهی نیاز به توصیف همه جانبه ندارد و تنها استفاده از یک توصیف کلی مناسب خواهد بود.

چرا از تک آلت استفاده می‌کنیم؟

دلایل استفاده کردن از تگ alt به سه مورد زیر خلاصه می‌شود.

  • کاربران نابینای بسیاری در حال استفاده از گوگل و دیگر موتورهای جستجو هستند، این دسته از کاربران برای درک بهتر صفحه‌های سایت نیاز به تگ آلت دارند، به نوعی می‌توان اصلی‌ترین دلیل استفاده از این تگ را قابل استفاده بودن سایت برای تمامی کاربران در نظر گرفت.
  • ربات‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو با تمام پیشرفت‌ها برای درک تصاویر نیاز به این تگ دارند. یعنی شما به راحتی و با استفاده از این تک می‌توانید به راحتی به صفحه نتایج تصاویر گوگل برسید. البته اگر به صورت بهینه از این تگ استفاده کنید.
  • زمان‌هایی وجود دارد که تصاویر وب سایت شما بنابر دلایل مختلفی به نمایش گذاشته نمی‌شوند (لود نمی‌شوند) در این زمان آن نوشته‌‌ای که در خصوصیت alt تصویر قرار داده‌اید به نمایش گذاشته می‌شود. پس استفاده کردن از این خاصیت ضروری خواهد بود.
  • جواد یاسمی
  • ۰
  • ۰

به زبانی ساده لینک‌های داخلی یک مقاله کمک می‌کنند تا جستجو و حرکت یک کاربر در سایت شما هدفمند و بهینه‌تر باشد. استفاده از این لینک‌های داخلی به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا ارتباط بین صفحات مختلف سایت شما را بهتر درک کنند؛ در این صورت این موتور جستجو می‌تواند کاربر را راحت‌تر بین صفحات شما جابه‌جا کند. تصور کنید به دنبال یک اتاق مشخص در یک ساختمان شلوغ هستید؛ برای سهولت در رسیدن به آن اتاق مشخص شما به راهنما نیاز دارید. لینک‌های داخلی مقاله به عبارتی حکم همان راهنما را دارند که به سادگی می‌توانند شما را به هدفی که دارید برسانند.

لینک سازی داخلی به این معنی است که صفحه‌ای از سایت را به صفحه‌ای دیگر متصل کنیم و با کمک این لینک‌ها کاربران را بین صفحات خود حرکت دهیم؛ این اقدام به این منظور صورت می‌گیرد که مطمئن شویم کاربر بدون گرفتن پاسخی جامع برای سوالات خود، سایت ما را ترک نخواهد کرد. تمام لینک‌هایی که در محتوای صفحه، مقالات، منوی اصلی سایت، سایدبار و یا فوترها قرار می‌گیرند جزو لینک‌ سازی داخلی مقاله به شمار می‌روند. به یاد داشته باشید برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند صفحات مرتبط را به راحتی پیدا کنند، باید لینک سازی داخلی خود را بهینه کنید.

لینک سازی در سئو سایت

با مشاوره سئو ارزش و اهمیت لینک سازی داخلی را بهتر دریابید

ممکن است از خود بپرسید چرا لینک سازی داخلی و بهینه آن از اهمیت بالایی برخوردار است؟ صفحه‌ای را در نظر بگیرید که به تازگی ایجاد کرده‌اید و برای آن صفحه محتوایی ارزشمند و کاربردی نیز تولید کرده‌اید؛ حال سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌خواهید خزنده‌های گوگل را از این صفحه جدید مطلع کنید؟! فرقی نمی‌کند که برای تولید محتوای خود تا چه اندازه زمان و هزینه صرف کرده‌اید.

اگر نتوانید پای ربات‌های خزنده گوگل را به این صفحه جدید باز کنید، عملا شما با وجود هزینه‌ای که کرده‌اید موفق نشده‌اید که تغییری در جایگاه و یا ترافیک ورودی سایت خود ایجاد کنید و این همان اشتباهی است که برخی از افراد بارها و بارها آن را مرتکب می‌شوند چراکه از یک مشاور سئو برای بهینه کردن لینک سازی داخلی خود کمک نمی‌گیرند. یک مشاور باسابقه و با مهارت بالا می‌تواند با استراتژی‌های خود، از مسیر کوتاه‌تری سایت شما را به مقصد برساند!

لینک سازی داخلی مقاله را فراموش نکنید!

اگر صفحه‌ای جدید ایجاد کنید که برای آن لینک سازی داخلی انجام نداده‌اید و هیچ بک لینکی نیز از سایت‌های دیگر دریافت نکرده باشید، ربات‌های خزنده گوگل از وجود چنین صفحه‌ای در سایت شما باخبر نخواهند شد بنابراین این صفحه نیز جایی در صفحات جستجو نخواهد داشت. با این تفاسیر می‌توان گفت که مهم‌ترین دلیل استفاده از لینک‌های داخلی، شناساندن یک صفحه به ربات‌های گوگل و باز کردن پای کاربران به این صفحه است. اما همان‌طور که ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم، لینک سازی بدون استراتژی سایت شما را به جایی نمی‌رساند! مشاوره سئو می‌تواند تعیین مسیر را با تدوین یک استراتژی هدفمند ساده‌تر کند؛ فراموش نکنید که حتی با لینک سازی داخلی نیز به جایی نخواهید رسید اگر این پشت این لینک سازی‌ها استراتژی و هدف وجود نداشته باشد.

https://javadyasemi.ir/

استراتژی برای لینک سازی داخلی همه آن چیزی است که به آن نیاز دارید

نه تنها لینک سازی بلکه تمام خدمات سئو نیاز به استراتژی و نقشه راه دارند. تا زمانی که ندانید قرار است به کجا برسید، نمی‌توانید ساده‌ترین مسیر را برای آن انتخاب کنید. این استراتژی‌ها در واقع تعیین کننده مسیر، نحوه حرکت و چگونگی رسیدن به آن هدف را تعیین می‌کنند. در ادامه به یکی از کاربردی‌ترین استراتژی‌هایی که برای لینک سازی داخلی مقاله و سایت خود می‌توانید از آن‌ بهره بگیرید اشاره کرده‌ایم.

اما توجه داشته باشید که تعیین استراتژی برای هر سایتی مستلزم بررسی‌های دقیق ماهیت آن سایت است تا بهترین نقشه راه برای آن مشخص شود؛ بنابراین هیچکس نمی‌تواند تضمین کند که می‌تواند سایت شما را با یک نسخه یکسان به صفحه اول نتایج برساند! مشاوره سئو و کمک گرفتن از یک متخصص این امر، بهترین راه حل برای رسیدن به آن هدفی است که در سر دارید.

استراتژی لینک سازی

استفاده از انکر تکست مناسب؛ موضوعی که در تعیین استراتژی باید به آن توجه ویژه‌ای شود

یکی از استراتژی‌هایی که همیشه جواب می‌دهد و باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب انکر تکست مناسب است. همان‌طور که می‌دانید لینک‌ها معمولا بر روی متن و یا تصویر داده می‌شوند و اگر لینک متنی باشد، عبارتی که به صفحه هدف لینک شده است را انکر تکست می‌گویند. این انکر تکست‌ها در واقع تاثیر زیادی در درک گوگل از محتوای صفحه شما خواهند داشت؛ بنابراین یکی از استراتژی‌هایی که می‌تواند موفقیت لینک سازی داخلی مقاله شما را تضمین کند، دقت در انتخاب انکر تکست مناسب است.

به اندازه لینک بسازید!

یکی از متداول‌ترین سوال‌هایی که پرسیده می‌شود این است که چندتا لینک داخلی بسازیم؟! توجه داشته باشید هربار که شما لینکی را ایجاد می‌کنید، میزانی اعتبار به صفحه لینک شونده داده‌اید. بنابراین از آنجایی که با هر لینک، مقداری اعتبار به آن صفحه ارائه می‎شود باید تعداد لینک سازی داخلی مقاله شما متناسب و در حد معقول باشد. فراموش نکنید که لینک سازی داخلی مقالات با تمام مزیت‌ها و امتیازهای مثبتی که دارد، زیاده‌روی در آن نیز می‌تواند کار را خراب کند!

از همین‌رو در پاسخ به این سوال که چه تعداد لینک داخلی بسازیم، باید بدانید که همه چیز به استراتژی لینک سازی داخلی شما بستگی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از خدمات سئو در جهت بهینه کردن سایت خود استفاده کنید، نباید بدون برنامه‌ریزی و اهداف بلند مدت اقدام به عمل کنید. برای تعیین استراتژی سئو و همچنین استراتژی لینک سازی داخلی سایت؛ مشاوره سئو و کمک گرفتن از یک سئوکار باتجربه بهترین گزینه ممکن است.

  • جواد یاسمی
  • ۰
  • ۰

سوشیال سیگنال چیست؟

قبل از اینکه بدانید سوشیال سیگنال چیست، علت پافشاری گوگل برای پیروی از الگوریتم‌های آن را بدانید!

احتمالا راجع‌به الگوریتم‌های این موتور جستجو زیاد شنیده‌اید؛ به همین‌خاطر قصد نداریم فاکتورهای دلخواه و یا خط قرمزهای گوگل را بررسی کنیم. بلکه می‌خواهیم بدانیم اصلا دلیل این پافشاری بر رعایت الگوریتم‌ها چیست و چرا سایت ما برای رتبه گرفتن ملزم به رعایت کردن این قوانین است؟ برای گرفتن پاسخ این سوال تنها کافی‌ست که گوگل را شبیه به یک بیزینس و یا کسب و کار بزرگ در نظر بگیرید؛ اصلی‌ترین دغدغه هر کسب و کاری چیست؟ قاعدتا جلب نظر و اعتماد مشتری و راضی نگه داشتن او! اگر فکر می‌کنید به عنوان صاحب یک بیزینس شما تنها کسی هستید که باید کاربر خود را راضی نگه دارید سخت در اشتباه هستید!

سوشال سیگنال چیست

گوگل بیشتر از همه هوای کاربر رو داره!

گوگل همواره در تلاش است تا کاربران خود را در بالاترین سطح رضایت از خود نگه دارد چراکه این موتور جستجو نیز برای محبوب باقی ماندن به رضایت کاربر نیاز دارد! به عبارتی الگوریتم‌های گوگل یکی پس از دیگری به این دلیل به وجود می‌آیند که این موتور جستجو مطمئن باشد کاربر را به سایتی هدایت می‌کند که پاسخ سوالات و ابهاماتش در آن صفحه وجود دارد! تفاوت بین لینک یک با لینک پنج در صفحه اول گوگل چیست؟

مسلما سایتی که موفق شده است تا لینک یک را از آن خود کند، این ضمانت را به گوگل داده است که کاربر سایتش را ناراضی ترک نخواهد کرد! بنابراین می‌توان این‌طور نتیجه گرفتن که تمامی الگوریتم‌های گوگل حتی سوشیال سیگنال، در جهت ارائه خدمتی بهتر و شایسته‌تر به کاربر است. با آموزش سئو مبتدی می‌توانید از تمامی الگوریتم‌های گوگل اطلاع یابید و سایت خو را در جهتی درست‌تر هدایت کنید؛ فراموش نکنید که یک سایت بدون داشتن استراتژی قدرتمند سئو هیچ برای گفتن ندارد!

سوشیال سیگنال چیست و چرا بر روی رتبه سایت تاثیرگذار است؟

حال که به خوبی متوجه شدید موفقیت وبسایتتان در گروی رضایت گوگل است، بهتر است به بحث اصلی این مقاله یعنی سوشیال سیگنال برگردیم! همان‌طور که به طور مفصل توضیح دادیم هدف گوگل از وضع قوانین و الگوریتم‌ها فقط و فقط رضایت کاربر است و سوشیال سیگنال نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که به بالاتر رفتن رتبه سایت شما کمک زیادی می‌کند؛ اما چگونه؟ سوشیال سیگنال (Social Signals) در واقع مجموع نظرات، اشترک گذاری‌ها، لایک‌ها و به طور کلی تعاملات کلی یک سایت و یا صفحه در یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است. این بدین معنی است که حضور لینکی از صفحات وبسایت شما در شبکه‌های اجتماعی همان چیزی است که گوگل دوست دارد و از صفحه شما انتظار دارد!

یک فرمول ساده؛ از خدمات سئو بهره بگیرید!

اگر دوباره نگاهی به رابطه مستقیم الگوریتم‌های گوگل و رضایت کاربر بیندازیم به خوبی متوجه می‌شوید که سوشیال سیگنال چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم! به طور کلی تمام خدمات سئو در اختیار کاربر هستند و برای رضایت بیشتر آن‌ها به یک استراتژی و نقشه راه نیاز داریم. سوشیال سیگنال نیز از این قاده مستثنی نیست و برای فهم بهتر آن می‌توانید عملکرد آن را مشابه با بک لینک در نظر بگیرید؛ همان‌طور که گرفتن لینک‌های متعدد از سایت‌های دیگر امتیاز سایتتان را بهبود می‌بخشد، به اشتراک گذاشتن لینک سایت شما در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران نیز سایت را در نظر گوگل معتبر و کاربردی جلوه می‌دهد.

اهمیت داشتن سوشیال سیگنال چیست؟

با پررنگ‌تر شدن نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره افراد، گوگل نیز توجه ویژه‌ای به این شبکه‌ها نشان داده است. اگر صفحه وب شما دارای سوشیالسیگنال بالایی باشد، به این معنا است که محتوای تولیدی شما توسط افراد زیادی دیده شده، به اشتراک گذاشته شده و به طور کلی تعامل بالایی با آن برقرار شده است. چه چیزی تا این اندازه می‌تواند توجه گوگل را معطوف سایت شما کند؟! طبق توضیحاتی که تا به اینجای مقاله داده شد، به خوبی دریافتید که چرا سوشیال سیگنال به سئوی سایت کمک می‌کند. بیایید یک اهمیت بزرگ داشتن سوشیال سیگنال را بیشتر بررسی کنیم.

با سوشیال سیگنال ترافیک بالا بگیرید؛ اما نه ترافیک غیر ارگانیک و بی‌کیفیت!

اگر به دنبال ایجاد ترافیک بالا و باکیفیت برای سایت خود هستید، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن، سوشیال سیگنال است! من از شما یک سوال ساده می‌پرسم؛ آیا دوست ندارید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ترافیک رایگان داشته باشید؟! برای رسیدن به این هدف تنها کافی‌ست که فاکتورها و انتظارات سئو را برآورده کنید و شک نداشته باشید که یکی از راحت‌ترین این الگوریتم‌ها، توجه به سوشیال سیگنال است!

شبکه‌های اجتماعی که در گرفتن سوشیال سیگنال بیشترین کمک را می‌کنند.

حال که فهمیدید سوشیال سیگنال چیست و کاربرد و اهمیت آن را نیز دریافتید، به احتمال زیاد می‌خواهید بدانید از چه شبکه‌های اجتماعی می‌توان سوشیال سیگنال بدست آورد. اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که گوگل به صورت رسمی لیستی اعلام نکرده است که باتوجه به آن و با قطعیت بتوانیم بگوییم کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین سوشیال سیگنال را می‌دهند! اما طبق تجربه و بررسی سایت‌های متعدد به سادگی می‌توان دریافت که شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، لینکدین، توئیتر، پینترست و گوگل پلاس بیشترین تاثیر را خواهند گذاشت.

شاید از خود بپرسید چرا در این لیست اینستاگرام جایی ندارد؟! بهتر است بدانید از آنجایی که اینستاگرام کاربران خود را برای قرار دادن بک لینک با محدودیت‌هایی مواجه کرده است، معمولا در بحث سوشیال سیگنال نسبت به سایرین توجه کمتری به آن می‌شود. اما به جرئت می‌توان گفت در ایران توئیتر و لینکدین بیشترین تاثیرگذاری را برای بالا بردن سوشیال سیگنال یک وبسایت دارند.

 

https://javadyasemi.ir/

  • جواد یاسمی
  • ۰
  • ۰

لینک‌ها از نظر گوگل دارای انواعی هستند که در رابطه با آن به طور کامل در مقاله انواع لینک‌ها صحبت کردیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

اما 2 مورد از مهم‌ترین انواع لینک‌ها را می‌توان لینک‌های فالو و لینک‌های نوفالو در نظر گرفت.

لینک فالو (Follow): به لینکی گفته می‌شود که بخشی از ارزش یا همان عصاره صفحه سایت را به سایت مقصد (لینک شده) انتقال می‌دهد. در حالت عادی تمام لینک‌ها فالو هستید و نیازی نیست برای فالو کردن لینکی عمل خاصی از جانب ما انجام شود.

نحوه تعریف لینک فالو هم به این صورت است.

<a href=”http://www.websiteexample.com”>Example</a>

لینک نوفالو (Nofollow): لینک‌هایی هستند که ارزش یا همان عصاره‌ای از صفحه را به سایت مقصد (لینک شده) انتقال نمی‌دهند. برای نوفالو کردن لینک نیاز است که عملی انجام دهیم.

<a href=”http://www.websiteexample.com” rel=”nofollow”>Example</a>

همان طور که مشخص است این دو لینک در یک مورد با هم تفاوت دارند. و آن هم  rel=”nofollow”    است.

زمانی که ما از لینک نوفالو استفاده می‌کنیم به گوگل این اطلاع را می‌دهیم که ارزشی را از صفحه ما به صفحه لینک داده شده انتقال نده.

اما سوال اصلی آن است که چرا ما باید ارزشی را به صفحه دیگران انتقال ندهیم؟

در چه مواردی لینک خود را نوفالو کنیم؟

در فرآیند سئو این را به خاطر داشته باشید که هر عملی که شما را از حالت طبیعی خارج سازد باعث می‌شود که حساسیت گوگل روی وب سایت شما بالا رفته و احتمال جریمه یا مشکوک شدن گوگل به وب سایت شما وجود خواهد داشت.

در حالت کلی ما زمانی از لینک نوفالو استفاده می‌کنیم که

سایت لینک شده کیفیت بالایی نداشته باشد

مشخص است که اگر وب سایتی که ما به هر دلیلی اقدام به لینک دادن به آن کرده‌ایم از ارزش و اعتبار کمی برخوردار است باید از دادن لینک فالو به آن خودداری کنیم. پس در این شرایط لینک را نوفالو می‌کنیم. تشخیص این که یک وب سایت کیفیت بالایی نداره کار زیاد سختی نیست و می‌توان به راحتی با استفاده از نگاه کردن به کیفیت محتوا و همچنین ساختار کلی سایت و به ویژه طراحی سایت قابل تشخیص است.

سایتی که در صفحه گوگل مشاهده نشده است (رتبه ندارد)

وب سایتی که نتوانسته است در گوگل برای خود جایگاهی به دست آوردن لایق آن نخواهد بود که لینک فالو از وب سایت ما دریافت کند به همین منظور حتما برای وب سایت‌هایی که رتبه‌ای در صفحه گوگل ندارند از رل نوفالو استفاده کنید. از خاطر نبرید که شما با دادن لینک فالو به هر وب سایت در حال تقسیم کردن ارزش صفحه لینک داده شده به صفحه مقصد هستید؛ اگر این وب سایت نتوانسته برای خود کاری کند، شما نیز قدم خیری برایش برندارد!

وب سایت یا صفحاتی که با موضوع کاری شما ارتباطی ندارند

اگر به هر دلیل مجبور به لینک دادن به وب سایت‌های غیر مرتبط هستید نیاز است که این لینک‌ها از نوع نوفالو باشند. گوگل به صورت کاملا واضح و مشخص توضیح داده است که لینک‌هایی که وب سایت‌های هم موضوع به یکدیگر می‌دهند از نظرش دارای جایگاه و ارزش بالایی است پس اگر وب سایت با سایت شما هم موضوع نیست حتما لینک داده شده را نوفالو قرار دهید.

سایت‌های اسپم و یا سایت‌های رقیب

اصولا شما نباید به سایت‌های اسپم و یا سایت‌های رقیب لینک بدهید؛ اما اگر به هر دلیلی نیاز داشتید که به این گونه از وب سایت‌ها لینک بدهید حتما لینک را از نوع نوفالو قرار دهید تا ارزشی از صفحه شما به صفحه لینک داده شده انتقال داده نشود. اگر این عمل را به ویژه برای سایت‌هایی که فعالیت اسپم دارند انجام ندهید با مشکلات متعددی رو به رو خواهید شد که آینده وب سایت شما را به خطر خواهد انداخت.

 

منبع:

https://javadyasemi.ir/

  • جواد یاسمی